Om Incita

Fonden Incita har siden 1966 hjulpet mennesker med at mestre deres udfordringer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv, som del af fællesskabet på arbejdsmarkedet.

I samarbejde med kommuner, virksomheder og civilsamfund leverer Incita velfærdsløsninger, der er bæredygtige både økonomisk og socialt. Vores medarbejdere er fagspecialister indenfor deres felt og motiveres af at gøre en forskel, når fysiske eller psykiske udfordringer står i vejen for en aktiv rolle på arbejdsmarkedet.

Incita er en socialøkonomisk virksomhed, der arbejder for at gøre arbejdsmarkedet mere rummeligt – ved at skabe særlige arbejdspladser hos os selv og gennem partnerskaber med private og offentlige arbejdsgivere i Danmark.

Vision

Vi skaber fremtidens rummelige arbejdsmarked

Mission

Vi er resultatorienterede, når vi støtter mennesker til inklusion og fastholdelse i job eller uddannelse.

Vores kunder, samarbejdspartnere, arbejdspladser og borgere vælger Incita, fordi vores løsninger er visionære, professionelle, effektive og holdbare.

Vores værdigrundlag

Vi skaber resultater ved at alle vores indsatser følger kundens behov og sikrer positiv forandring samt værdi for de mennesker, der er i centrum for indsatsen.

Vi er visionære ved at invitere kunder og borgere med til at gå forrest i udviklingen af beskæftigelsesområdet, hvor vi ser de store sammenhænge og bruger dette til at udvikle vores indsatser.

Vi er professionelle ved at bruge relevant faguddannede medarbejdere til vores opgaver, som vi løser med saglighed og kvalitet.

Vi er effektive ved at holde fokus på målet for opgaven og bruge færrest mulige ressourcer til at opnå de bedste resultater.

Vi skaber holdbare løsninger ved at være realistiske, når vi vurderer, matcher og udfører vores indsatser.

Ledige stillinger

Studentermedhjælper til diverse ad hoc kommunikationsopgaver

Har du lyst til at kommunikere om en god sag på hjemmesider, i pjecer, på SoMe osv.? Kan du ryste en god tekst ud af ærmet og har du flair for grafisk layout? Trives du med korte deadlines og stor selvstændighed i jobbet? Har du lyst til et spændende job, hvor du skal bistå med forefaldne grafiske opgaver og diverse kommunikationsopgaver, mest via hjemmeside og SoMe? Så er det måske dig vi leder efter

Fonden Incita har siden 1966 hjulpet mennesker med at udvikle kompetencer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv, som del af fællesskabet. Som erhvervsdrivende fond er Incita forpligtet til at geninvestere et eventuelt overskud i fondens formål.

Incita leverer velfærdsløsninger, der er bæredygtige både økonomiske og socialt - for samfundet og for den enkelte. Det gør vi sammen med kommuner, virksomheder og civilsamfund.

Vores medarbejdere er fagspecialister og motiveres af at gøre en forskel, når udfordringer står i vejen for at den enkelte bliver integreret eller fastholdt på det rummelige arbejdsmarked.

Dit job bliver at
*Hjælpe med grafisk layout til brochurer, foldere, skilte, labels m.m. i tæt dialog med kolleger fra organisationen
*Samle og layoute månedligt nyhedsbrev i tæt samarbejde med fagpersoner
*Forfatte mindre tekster til hjemmesider og SoMe
*Bidrage til ad hoc kommunikationsopgaver i tæt samarbejde med resten af organisationen

Incita tilbyder
*En fagligt og socialt velfungerende arbejdsplads
*Godt samarbejde på tværs i organisationen
*Arbejdsplads beliggende i København SV med mulighed for hjemmearbejde

Krav
*Du er god til at formulere dig på skrift – også med korte deadlines
*Du har erfaring med Adobe Indesign eller har lyst til at lære det
*Du venlig og yder god service, både til kollegaer og til de mennesker, vi støtter
*Du trives med en bred kontaktflade

Spørgsmål?
Kontakt direktør Christina Grøntved tlf. 40788284 eller mail cgr@incita.dk

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen som studentermedhjælper er på ca. 6 timer om ugen, fx fordelt på 2 dage. I perioder med eksamen osv. er vi fleksible.

Send ansøgning og CV til soegjob@incita.dk
Mærk venligst din ansøgning ”Grafisk-kommunikations-studentermedhjælper” i emnefeltet.
Vi inviterer løbende kandidater til ansættelsessamtaler.

Incita arbejder for at udvikle det rummelige arbejdsmarked og opfordrer alle uanset køn, alder, etnisk oprindelse osv. til at søge stillingen. 

Incita søger konsulent med speciale indenfor autisme til Incita Aarhus

Vi udvider vores forretningsområder og søger i den forbindelse en virksomhedskonsulent, som har kompetencer og erfaring i at arbejde med mennesker med autisme

Incita har over 200 medarbejdere i Aarhus, Silkeborg og på flere adresser i hovedstadsområdet. Vi fusionerede først på året med Center for Autisme. Vi er en flok ildsjæle, som er optaget af at støtte udsatte mennesker i gang med job og uddannelse, og der er gang i den – både i træningslokaler, undervisningslokaler, og ude hos virksomheder, hvor vi støtter ledige med at finde fodfæste og komme i gang på en arbejdsplads. Det er ikke altid let, men vi laver gode indsatser, og vi får energi af at se mennesker gøre fremskridt. Vi er også stolte af, at Incita arbejder meget konkret med at realisere FN’s verdensmål.

Aktuelt søger vi en virksomhedskonsulent med kompetencer og erfaring indenfor autismeområdet, der kan hjælpe med at understøtte vores beskæftigelsesindsats for unge og voksne med autisme. Du kan skabe struktur og en tryg ramme for vores indsats hos Incita, kan kontakte virksomheder for at finde job- og praktikåbninger, støtte autister i virksomheder og vejlede virksomheder ift. de nødvendige rammer og kommunikation på arbejdspladsen.

Vi tilbyder
*Meningsfulde opgaver i et uhøjtideligt arbejdsmiljø
*En fagligt og socialt velfungerende arbejdsplads, hvor vi lykkes sammen – både i vores lokale afdeling i Aarhus, og i det landsdækkende Incita
*Gode udviklingsmuligheder med stor indflydelse på de konkrete opgavers indhold og tilrettelæggelse
*Flekstid
*Røgfri arbejdstid

Kerneopgaver
*Bidrage til faglig sparring og sagssparring i teamet som ressourceperson

*Vejlede personer med autisme ift. forståelse af neurotypisk kommunikation og adfærd + konkrete mestringsstrategier til at håndtere hverdagen, job og uddannelse

*Undervise og facilitere gruppeaktiviteter

*Holde individuelle støttende samtaler med fokus på progression i forløbet
*Kontakte arbejdspladser – mest per telefon – for at matche autister med job- og praktikmuligheder

*Dokumentere dit arbejde i vores eget (People Trust) og i jobcentrets journaliseringssystem (Fasit)

Vores forventninger
*Du trives i en meget foranderlig hverdag, hvor vi ofte udvikler og drifter samtidig

*Du har erfaring med beskæftigelsesrettet fokus for mennesker med autisme

*Du har solid viden om autisme og dens påvirkninger og kan være sparringspartner for teamets øvrige medarbejdere på området

*Du har et stort overblik og gode skriftlige kompetencer

*Du har kørekort og egen bil

*Du er indstillet på, at vi er i København et par dage om året

Det praktiske
*Tiltrædelse hurtigst muligt
*Jobbet er på 37 timer ugentligt, men færre timer kan evt. aftales
*Arbejdssted: Incita Aarhus
*Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst

Er du nysgerrig for at høre mere?

Ring eller mail til områdechef Maj-Britt Degn Christensen på telefon 2711 8844 eller mchr@incita.dk.

Lyder dette som et job for dig?

Så send din ansøgning på soegjob@incita.dk og skriv ’konsulent autisme’ i emnefeltet.
Ansøgningsfristen er tirsdag 13.12.2022 kl. 14. Vi læser ansøgninger løbende.
Tiltrædelse 1.2.2023.

Fonden Incita har siden 1966 hjulpet mennesker med at udvikle kompetencer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv, som del af et fællesskab. Som erhvervsdrivende fond er Incita forpligtet til at geninvestere et eventuelt overskud i fondens formål.

Incita leverer velfærdsløsninger, der er bæredygtige både økonomiske og socialt - for samfundet og for den enkelte. Det gør vi sammen med kommuner, virksomheder og civilsamfund.

Vores medarbejdere er fagspecialister og motiveres af at gøre en forskel, når udfordringer står i vejen for at den enkelte bliver inkluderet eller fastholdt på arbejdsmarkedet.

Incita er en socialøkonomisk virksomhed med en vision om at gøre arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren mere rummelig og tilgængelig – både i Incita og gennem partnerskaber med andre.

Vi arbejder for det rummelige arbejdsmarked og opfordrer alle uanset alder, køn, etnisk oprindelse osv. til at søge stillingen

Er du en ambitiøs og kommunikerende leder med autisme-erfaring?   

Og stortrives du både med forretning og mennesker? Så er det måske dig, vi søger efter til et job som områdechef i Center for Autisme/Incita.

Center for Autisme har siden 1994 arbejdet for at udbrede viden om autisme og tilbyder udredning, rådgivning, behandling, kurser samt fagligt højt specialiseret undervisning og supervision af fagpersoner i regioner, kommuner, i VISO-regi og til private leverandører.
I februar 2022 fusionerede Incita og Center for Autisme. Incita er en erhvervsdrivende fond og registreret socialøkonomisk virksomhed med afdelinger i København, Aarhus, Silkeborg og Herlev.

Du bliver en del af en spændende og mangfoldig virksomhed med ca. 200 kolleger. Incita er en virksomhed, der løbende udvikler sig i takt med - og gerne lidt foran kundernes ønsker. Derfor søger vi dig, som ser nye idéer og tager teten på opgaverne.

Aktuelt søger vi en områdechef til afdelingen for rådgivning, udredning og kurser i Center for Autisme, hvor vi har 12 medarbejdere - heraf 7 specialiserede psykologer, hvoraf 1 er koordinator for faglig udvikling og supervision; 3 specialpædagogiske rådgivere; 1 sekretær og 1 forsker, som alle brænder for at gøre en forskel for autister, deres familier og fagfolk.

Afdelingen bærer præg af høj faglighed og stor ordentlighed i forhold til vores borgere, kunder og samarbejdspartnere. Alle i afdelingen arbejder meget selvstændige, hvorfor vi vægter intern og ekstern sparring højt samt deltagelse i sociale aktiviteter som fælles frokost mv.

Vi deltager i både nationale og internationale netværk, og arbejder med forskning.

Vores nye områdechef skal have arbejdet med autismeområdet og have en akademisk uddannelse, samt ledelseserfaring.
Du har forretningssans, føler det naturligt at tage ansvar, og sætter en ære i, at dine forretningsområder præsterer deres bedste, mens du samtidigt har stor respekt for medarbejdernes fagekspertise. Du er også struktureret, har overblik og tager gerne en hyggelig sludder med dine kolleger.

Kommuner, regioner, virksomheder og privatpersoner bestiller mange forskellige ydelser hos os, og vi har en ambition om at udvikle og udvide afdelingen samt øge salget – den strategiske udvikling bliver en central opgave for dig i samarbejde med medarbejderne, den faglige koordinator og Incitas forretningsdirektør.

Vi tilbyder:

  • At du – sammen med afdelingens specialiserede medarbejdere og ledergruppen – udvikler Center for Autisme til igen at blive nationalt førende på autismeområdet
  • Et fagligt meget stærkt miljø, hvor alle brænder for autismeområdet
  • En fantastisk arbejdsplads med fagligt veluddannede, engagerede og stabile medarbejdere, herunder en faglig koordinator med stor erfaring i afdelingen
  • Et engageret ledelsesteam med seks andre områdechefer og forretningsdirektøren, der alle er klar til at give en hjælpende hånd
  • Et job med stort ansvar i en social og fagligt velfungerende virksomhed, hvor vi arbejder for et vigtigt formål
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • En arbejdsplads der både strategisk og konkret arbejder med bl.a. bæredygtighed, digitalisering og evidens
  • Din primære arbejdsadresse vil være Herlev Hovedgade 199

 

Vi håber at finde en leder som:

  • Har erfaring med at arbejde indenfor autismeområdet med indgående branchekendskab og et godt netværk, som du er klar til at udvikle
  • Er visionær, strategisk og resultatorienteret i samarbejde med den faglige koordinator og medarbejderne
  • Er uddannet akademiker - gerne psykolog, men det er ikke et krav
  • Har ledelseserfaring og en lederuddannelse (eller er klar til snart at tage den)
  • Har erfaring og flair for branding og salg - både relationelt og online – eller er klar til at udvikle disse kompetencer
  • Er dygtig digitalt og klar til at produktudvikle i samarbejde med afdelingen og Incitas ledelse
  • Formår at udfordre, udvikle og sætte medarbejdernes fagligheder i spil samtidigt med, at du har en tillidsfuld og dialogbaseret ledelsesstil både internt i egen afdeling, i relation til resten af Center for Autisme/Incita og eksternt til kunder mv

Er du nysgerrig på at høre mere?
Ring eller mail til forretningsdirektør Brita Stallknecht på telefon 2821 6666 eller bst@incita.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Lyder dette som et job for dig?
Så send din ansøgning på soegjob@incita.dk og skriv områdechef i emnefeltet.

Ansøgningsfristen er mandag 5.12.2022 kl. 12. Vi læser ansøgningerne løbende.
Samtaler afholdes onsdag 7.12.2022.  

Center for Autisme er en del af Fonden Incita, der siden 1966 har hjulpet mennesker med at udvikle kompetencer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv, som del af et fællesskab. Som erhvervsdrivende fond er Incita forpligtet til at geninvestere et eventuelt overskud i fondens formål. 

Incita leverer velfærdsløsninger, der er bæredygtige både økonomiske og socialt - for samfundet og for den enkelte. Det gør vi sammen med kommuner, virksomheder og civilsamfund. 

Vores medarbejdere er fagspecialister og motiveres af at gøre en forskel, når udfordringer står i vejen for at den enkelte bliver inkluderet eller fastholdt på arbejdsmarkedet. 

Incita er en socialøkonomisk virksomhed med en vision om at gøre arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren mere rummelig og tilgængelig – både i Incita og gennem partnerskaber med andre. 

Vi arbejder for det rummelige arbejdsmarked og opfordrer alle uanset alder, køn, etnisk oprindelse osv. til at søge stillingen

Vi søger psykologer med erfaring indenfor autismeområdet

Vi er i gang med at udvide vores forretningsområder og søger i den forbindelse psykologer, som har erfaring i at arbejde med autister. Vores målgruppe autistiske personer i alle aldre og med stor variation i funktionsniveau, komorbiditet, belastningssymptomer og livssituation.

Vi er aktuelt 12 medarbejdere i afdelingen for rådgivning, udredning og kurser - heraf 7 specialiserede psykologer og 3 specialpædagogiske rådgivere, som brænder for at gøre en forskel for autister og deres familier.

Afdelingen bærer præg af høj faglighed og stor ordentlighed i forhold til vores borgere og samarbejdspartnere. Fordi vi alle i langt de fleste opgaver arbejder meget selvstændigt, vægter vi intern og ekstern sparring højt samt deltagelse i sociale aktiviteter som fælles frokost mm.

Kommuner, regioner, virksomheder og privatpersoner bestiller mange forskellige ydelser hos os, som giver en stor brede og variation i opgaverne. Vi har gode muligheder for at præge eget arbejdsfelt i den retning, som man ønsker og har kvalifikationer til.

Vi tilbyder:

  • En fantastisk arbejdsplads med dejlige kollegaer og spændende og unikke opgaver, hvor du kan bruge og udvikle din erfaring og aldrig kommer til at kede dig.
  • Et introduktionsprogram og en mentor, som sammen med dig i de første måneder af din ansættelse finder ud af behovet for oplæring, sparring og supervision om konkrete arbejdsopgaver.
  • Et arbejde, hvor du kan gøre en væsentlig forskel for personer på autismespektret og deres netværk.
  • En mangfoldig og ambitiøs arbejdsplads. Hele virksomheden er i en rivende positiv udvikling og efter fusionen med Incita er vi del af et større kraftcenter på det specialiserede socialområdet.
  • Et godt socialt og fagligt arbejdsmiljø, hvor vi lykkes sammen.
  • En moderne arbejdsplads, som investerer i medarbejdernes udvikling - fordi vores medarbejdere er det, som gør os til noget særligt.
  • Fleksibel arbejdstid, og gode muligheder for hjemmearbejde, hvis du ønsker det.
  • Fast ansættelse på overenskomst eller eventuelt som konsulent, hvis du ønsker det.
  • Jobbet er som udgangspunkt på 37 timer, men færre timer kan forhandles.

Opgaver i stillingerne:

  • At rådgive personer med autisme ift. egen diagnose, udfordringer og ressourcer, forståelse af neurotypisk kommunikation og adfærd, stresshåndtering, konkrete strategier til at komme igennem vanskelige situationer, mm.
  • At rådgive og undervise pårørende og fagpersoner om typiske problemstillinger i forhold til forskellige aspekter af autisme indenfor forskellige funktionsniveauer og i forskellige kontekster og tilbud.
  • Behandlende samtaler med autistiske unge og voksne ift. belastningssymptomer, komorbiditet og traumer, såfremt du har kvalifikationer og erfaringer med behandlingsforløb til personer med autisme.
  • At være ansvarlig VISO-specialist i komplekse rådgivningssager omkring personer med autisme (og tit komorbiditet). Opgaven består som oftest af afdækning af personens funktionsniveau og støttebehov og efterfølgende rådgivning og koordinering/facilitering af samarbejde med de involverede fagpersoner (f.eks. myndighed, PPR-psykologer, pædagoger, lærere, støttekontaktpersoner, bostøtter mv.), samt med personen med autisme og de pårørende.
  • At beskrive individuelle ressourcer, udfordringer og behov hos personer med autisme på baggrund af f.eks. testning og interviews.
  • Telefonisk akut-rådgivning til autistiske personer og deres netværk samt på sigt til fagpersoner, hvor vi kan yde pædagogisk-psykologisk rådgivning omkring autismespecifikke emner.

Hvilken type psykologer søger vi?

  • Du er uddannet psykolog, eventuelt med en relevant specialist- eller anden efteruddannelse.
  • Du har flere års erfaring med at arbejde med personer med autisme.
  • Du har erfaring med samtaler og rådgivning med autistiske personer.
  • Vi vægter det højt, hvis du også har erfaring med eller interesse for behandling ud fra en kognitiv adfærdsterapeutisk eller metakognitive tilgang og/eller behandling af personer med autisme og komorbiditet.
  • Du har erfaring med psykologisk testning og rapportskrivning.
  • Du har lyst til og erfaring med at undervise
  • Du trives med at arbejde selvstændigt og struktureret i en hverdag, hvor du selv skal planlægge din tid samt skrive journaler og rapporter.
  • Du er god til at skabe kontakt og være nærværende.
  • Du har overskud og lyst til at bidrage til både den faglige og sociale udvikling i afdelingen og på tværs.
  • Du kan facilitere og lede møder.
  • Du er indstillet på, at en del arbejdsopgaver foregår i forskellige kommuner og kan kræve en del kørsel. Kørekort er nødvendigt, og egen bil er et plus.
  • Du vil gerne bidrage internt til faglig sparring og supervision.

Er du nysgerrig for at høre mere?

Så ring eller skriv til faglig koordinator og specialpsykolog Dorte Bek-Pedersen dbp@centerforautisme.dk, mobil: 5251 3128 eller til områdechef Christine Pedersen clp@centerforautisme.dk, mobil: 6144 1747

Vi glæder os til at høre fra dig!

Lyder dette som et job for dig?

Så ser vi frem til at modtage din ansøgning på soegjob@incita.dk mærket ”Psykolog til CfA” i emnefeltet. Deadline er torsdag 15.12.22, men vi holder ansættelsessamtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt.

Center for Autisme er en del af fonden Incita, som siden 1966 har hjulpet mennesker med at mestre deres udfordringer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv. Vi arbejder for at udvikle det rummelige arbejdsmarked og opfordrer alle – uanset køn, alder og etnisk oprindelse – til at søge jobbet. 

I samarbejde med kommuner, virksomheder og aktører i civilsamfundet leverer Incita velfærdsløsninger, der er økonomisk og socialt bæredygtige. Incita er en socialøkonomisk virksomhed, der arbejder for at gøre arbejdsmarkedet mere rummeligt - ved at skabe særlige arbejdspladser hos os selv og gennem partnerskaber med private og offentlige arbejdsgivere i Danmark.

www.incita.dk

www.centerforautisme.dk

Kilden i Incita søger neurofaglig medarbejder

Er du pædagog, ergoterapeut, lærer eller lignende og har du neurofaglig erfaring? Så tilbyder vi job på hovedstadens hyggeligste arbejdsplads.

Kilden i Incita er et arbejdsfællesskab for ca. 30 frivillige medarbejdere med erhvervet hjerneskade – under Servicelovens §104. Vi planlægger og gennemfører opgaver sammen med de frivillige – med fokus på vedligeholdelse og udvikling af kognitive, fysiske og sociale færdigheder.

Vi er lige nu 3 medarbejdere, og skal udvide personalegruppen med en ny kollega.

Vi arbejder neurofagligt og med udgangspunkt i Fountain House-modellen, hvor særligt ligeværd, medindflydelse, frivillighed, arbejdsfællesskab og fokus på ressourcer er bærende værdier.  Vi arbejder gruppebaseret.

Hos Kilden har vi bl.a. et køkken, kontor, stort hyggeligt opholdsrum, et værksted, en gårdhave, bistader og et drivhus.

Kilden i Incita har adresse i København SV tæt på Ny Ellebjerg Station.

Om dine arbejdsopgaver:

  • Sammen med det øvrige personale at være ansvarlig for tilrettelæggelse af arbejdet med de frivillige tilknyttet Kilden, så de i videst muligt omfang får mulighed for at løse opgaverne selvstændigt
  • Deltage i planlægningen af opgaver og aktiviteter
  • Facilitere at gruppen af frivillige kan udføre de planlagte opgaver
  • Være tovholder på evt. nye projekter, som vi beslutter at lave
  • Deltage i dokumentation og skriftlighed i tilbuddet
  • Sørge for at de frivillige trives i Kilden.

Hvilken type medarbejder søger vi?

  • Du er uddannet pædagog, ergoterapeut, lærer eller lignende
  • Du har neurofaglig indsigt og erfaring
  • Du er praktisk anlagt
  • Du har kørekort
  • Du skal kunne formulere dig skriftligt
  • Du må gerne være kreativ og interessere dig for madlavning
  • Du er rolig og tålmodig.

Vi tilbyder:

  • En alsidig arbejdsdag med humor og mange varierede opgaver
  • En moderne arbejdsplads, som investerer i medarbejdernes udvikling - fordi vores medarbejdere er det, som gør os til noget særligt
  • Et godt socialt og fagligt arbejdsmiljø, hvor vi lykkes sammen
  • En velfungerende personaleforening og sociale arrangementer
  • En virksomhed som arbejder konkret med at realisere verdensmål
  • Røgfri arbejdstid
  • Ansættelse på overenskomst
  • Jobbet er som udgangspunkt på 30 timer.

Spørgsmål?

Kontakt daglig leder Susanne Galle SGA@incita.dk tlf. 2780 2117, eller områdechef Susanne Rysbjerg SRY@incita.dk tlf. 2634 8899.

Lyder dette som et job for dig?

Så ser vi frem til at modtage din ansøgning på soegjob@incita.dk mærket ”Kilden” i emnefeltet senest tirsdag d. 15. november 2022.

Samtaler afholdes i uge 47 – eventuelt tidligere. Tiltrædelse gerne 1.1.2023.

Fonden Incita har siden 1966 hjulpet mennesker med at mestre deres udfordringer, så de kan leve et aktivt og ligeværdigt liv, som del af fællesskabet på arbejdsmarkedet. Vi arbejder for at udvikle det rummelige arbejdsmarked og opfordrer alle – uanset køn, alder og etnisk oprindelse – til at søge jobbet.
I samarbejde med kommuner, virksomheder og aktører i civilsamfundet leverer Incita velfærdsløsninger, der er økonomisk og socialt bæredygtige. Vores medarbejdere er fagspecialister og motiveres af at gøre en forskel, når psykiske eller fysiske udfordringer står i vejen for et aktivt liv på arbejdsmarkedet. Incita er en socialøkonomisk virksomhed, der arbejder for at gøre arbejdsmarkedet mere rummeligt - ved at skabe særlige arbejdspladser hos os selv og gennem partnerskaber med private og offentlige arbejdsgivere i Danmark.

Caféansvarlig til socialøkonomisk café med lokal forankring

Vi søger en caféansvarlig til vores café i Valby. Og gerne en med ben i næsen, masser af energi, og mennesketække. Du kommer til at tage aktiv del i at vækste og forankre caféen i lokalmiljøet og Valbys kulturscene.

Vi laver lækker kaffe, serverer kolde fadøl, sørger for forplejning i kulturhusets mødelokaler, smører sandwiches, afholder events, større selskaber – og meget mere. Din baggrund betyder ikke så meget, men til gengæld så skal du være brandgod til at:

  • Have flere bolde i luften
  • Give en sublim kundeservice – både til kunder og samarbejdspartnere
  • At planlægge og eksekvere mindre events og aktiviteter
  • At lære fra dig. Også til personale med skånebehov.
  • At tage ejerskab på dagligdagen og faciliteterne
  • Formidle de gode historier, som vi både sælger og skaber.
  • Hvis du er en haj til sociale medier, er det et plus - men ikke et krav!  😊

Sammen med caféens daglige leder og din områdechef, skal du favne en varieret ramme af arbejdsopgaver, som alle vil kredse om det praktiske og menneskelige.

Vi kan tilbyde en arbejdstid på 30-37 timer fordelt over hele vores åbningstid. Dertil er det (som regel) nødvendigt, at du er på arbejde hver anden weekend. Ønsker du lidt færre timer end det, så send gerne en ansøgning alligevel. Vi er gerne fleksible for det helt rigtige match.

Til gengæld for din dyrebare tid bliver du del af en virksomhed med mange ildsjæle, som brænder for at gøre en forskel for mennesker på kanten af arbejdsmarkedet. Og du får rigeligt med muligheder for at være medskaber af vores forretning, vores koncept, og din egen hverdag.

Ansøgning og CV til soegjob@incita.dk (skriv "cafeansvarlig" i emnefeltet)

Spørgsmål er du mere end velkommen til at skrive til Karen på krd@incita.dk

Opstart: Fx 1. januar 2023.
Samtaler afholdes løbende til den rigtige kandidat findes.

Ønsker tager det rummelige arbejdsmarked alvorligt og opfordrer alle til at søge uanset køn, alder, etnisk eller religiøs oprindelse

Cafe Incita søger kok

Vi vokser hurtigt og har brug for flere erfarne hænder i køkkenet!    

Vores socialøkonomiske køkken er i rivende vækst, og derfor mangler vi hænder! Om du er kok, cater, køkkenassistent eller en erfaren ufaglært betyder ikke så meget for os. Til gengæld skal du trives i travlhed, elske det grønne køkken og være frisk på en varieret hverdag fyldt med mennesker i alle aldersgrupper, etniciteter og baggrunde. Ydermere skal du have lige så meget drift mellem ørerne, som du har i hænderne. Vores køkkenchef er nemlig en flyver mellem afdelinger, så du skal kunne styre dagens gang i hendes fravær - og gerne med højt humør og en “hvor-der-er-vilje-er-der-vej-mentalitet”.  

Vi har mange forretningsområder; frokost ud af huset, forplejning til møder, selskaber og vores to forpagtede cafeer. Dertil har vi hver dag borgere med diverse udfordringer i ressource- og afklaringsforløb, i håb om at få dem godt videre i livet. Det betyder at du bliver en del af en meningsfyldt og spændende virksomhed, og at du aldrig kommer til at kede dig – og det lover vi!  

Med henblik på maden, så har vi fokus på tre ting; økologi, dyrevelfærd og kvalitet. Når vi beder dig om at lave sublim mad, skal vi naturligvis også sørge for du har de rigtige råvarer at arbejde med. Derfor udvælger vi nøjsomt vores leverandører og råvarer. Vores kød er fra Grambogaard, vores indkøb er hovedsageligt økologiske, og vi har Danmarks bedste grønt leverandør (synes vi selv, i hvert fald!). Det samme gælder drikkevarerne – kvalitet, økologi, socialøkonomi og lokale producenter er i højsædet.  

Arbejdstiderne vil være skiftende, men til gengæld fleksible. Du bliver en del af et fantastisk team, som vægter samarbejde og god stemning i køkkenet højt. Dertil får du en arbejdsplads som rigtig gerne bruger både tid og ressourcer på at du trives - også i det lange løb. 

Din arbejdstid aftales i samarbejde med din køkkenchef. Stillingen er som udgangspunkt 37 timer om ugen, men er du på et stadie i dit liv hvor mindre kan gøre det, skal du endelig ikke holde dig tilbage fra at ansøge. Vi tilpasser os gerne den helt rigtige tilføjelse til teamet.  

Start: Snarest muligt
Løn efter kvalifikationer
Interesseret? Send en ansøgning til soegjob@incita.dk med “Køkken” i emnefeltet.

For spørgsmål omkring stillingen kan du sende en mail til Karen på krd@incita.dk

Caféassistent (deltid) til Københavns hyggeligste socialøkonomiske caféer

Vi har vokseværk, og søger derfor caféassistenter til at tilslutte sig vores fantastiske team i vores to cafeer – Valby; Østerbro. Jobbet er perfekt til dig, som søger et hyggeligt og meningsfuldt studiejob, og som elsker at tage ansvar!  

I caféerne laver vi lækker kaffe, serverer kolde fadøl, laver mødeforplejning til kultur- og idrætshusets mødelokaler, smører sandwiches, afholder aktiviteter og events, kører større selskaber – og meget mere. Dertil har vi hver dag borgere i afklarings- og ressourceforløb, som også er med til at sætte kulør på hverdagen.  

Vi ønsker os en kollega, som: 

  • Er god til at charme og hygge om vores gæster - alt i alt; alt yde en fantastisk service  
  • emmer af energi, positivitet og engagement 
  • Kan holde hovedet koldt og smile stort selv når det går hurtigt  
  • Kan tage ansvar for caféen og vores gæster på sine vagter 
  • Er fleksibel og god til at hjælpe sine kollegaer 
  • Er dygtig til at formidle de gode historier, som vi både sælger og skaber 
  • og har du lyst til at hygge lidt med resten af teamet fra tid til anden, så er det bare skønt!  

Dine vagter kan både ligge i dagtimerne, eftermiddage og aftenener samt i weekenden – helst en blanding. Vi ser gerne, at du kan arbejde minimum 8 timer/ugen, men er du en af dem der elsker fleksibiliteten i at springe til og fra når tiden tillader det, så send os en ansøgning alligevel – en vikarstilling kan også komme på tale. 

Opstart: Løbende.
Arbejdssted: Valgårdsvej 4-8, 2500 Valby &/eller Århusgade 103
Løn: 144 kr./timen + tillæg på mærkværdige tidspunkter.

Ansøgning og CV sendes til soegjob@incita.dk med “Caféassistent” i emnefeltet.

Har du spørgsmål til stillingen, så send en e-mail til Karen Røigaard på krd@incita.dk 

Deltids cafémedarbejder med flair for service

Er du en serviceminded teamplayer med stort T og god til at have mange bolde i luften? Så er du måske vores nye kollega. Vi søger en caféassistent til en deltidsstilling i vores socialøkonomiske café i Valby Kulturhus, som skal indgå i vores fantastiske team.

Dine vagter vil både foregå bag baren i caféens dagligdag, og som blæksprutte når vi har selskaber – og dem har vi mange af. Arbejdstiden vil primært være eftermiddage, aftener og weekender, men det er bestemt et plus hvis din hverdag er så fleksibel, at du også kan hjælpe til på hverdage i dagtimerne fra tid til anden.

For os betyder det ikke noget hvad du har af erfaringer i bagagen – vi skal nok lære dig alt hvad du skal kunne. Til gengæld er det vigtigt at du er fyldt 18 år, og er god til at arbejde selvstændigt.

Dertil ser vi gerne at:
- Du elsker det der med kunder og service
- Du er mødestabil
- Du er fleksibel
- Du er en kæmpe ja-hat og sublim teamplayer 🙌

Og til gengæld for det, kan vi tilbyde:
- Verdens bedste kollegaer
- Variererede arbejdsopgaver
- Fleksible arbejdstider der tilgodeser studie, hobbyer og andet arbejde
- Gode muligheder for at sætte dit eget præg på caféen
- En meningsfuld arbejdsplads, der gør en forskel

Tiltrædelse: Snarest muligt

Timeantal: Mellem 0 og 15 om ugen alt efter dit ønske og vores behov.

Ved spørgsmål til stillingen: Skriv til Karen på krd@incita.dk

Ansøg ved at sende en ansøgning til soegjob@incita.dk med ”Cafeassistent” i emnefeltet.

Café assistent til Madhuset Incita

Vi søger en café assistent til at hygge om caféen og dens gæster. Du vil skulle lave og servere kaffe, øl, vand og mindre retter, og sørge for at caféen er pæn og ryddelig. Dertil er det vigtigste naturligvis, at du kan lide at have med mennesker at gøre, og at yde en god service. Du kommer til at arbejde meget alene, så det er derfor vigtigt at du kan lide at arbejde selvstændigt, samt at du trives godt alene.

Madhuset Incita er en del af den socialøkonomiske virksomhed Incita, hvis historie går tilbage til 1966. Incita driver virksomhed for at skabe det rummelige arbejdsmarked, og har aktiviteter fordelt på adresser over hele Danmark. I Østerbro har vi et frokostkøkken med en tilhørende café, som både byder velkommen til strøgkunder, og afholder selskaber. Derudover har vi ofte arbejdsløse borgere i praktik- og afklaringsforløb.

I Østerbro er vi et lille team på fire ordinært ansatte, og får derudover hjælp fra en håndfuld småjobbere og praktikanter.
Læs mere om caféen her: https://cafeincita.dk/forside/

Arbejdsopgaver:

  • Brygning og servering af kaffe.
  • Servering af mindre retter.
  • Kundeekspedition.
  • Mødeforplejning.
  • Lettere rengøring.
  • Lettere madlavningsarbejde såsom at smøre sandwiches, og afbage croissanter.

Kvalifikationer:

  • Servicemindet og smilende
  • Erfaring med ekspedition er et plus, men ikke et must.
  • Ordenssans

Rammer og arbejdsforhold:
Jobbet vil primært være stående, men kræver ingen tunge løft eller større belastning. Caféen er ikke travl, så arbejdet foregår generelt i et roligt tempo. Arbejdstiden vil være mellem 10 og 25 timer – alt efter hvor mange ugentlige vagter du kan tage. Vagterne starter kl. 15 og slutter kl. 20, hvorfor det er vigtigt at du kan arbejde eftermiddage/tidlig aften, og kan holde til 5 timer ad gangen.

Arbejdstid: 10-25 timer om ugen (alt efter formåen)
Ansøgningsfrist: Løbende
Ansættelsesdato: Hurtigst muligt
Send din ansøgning til soegjob@incita.dk og skriv café assistent i emnelinjen.
Adresse: Århusgade 103, 2100 København Ø.
Ring til Karen Røigaard på 4189 5343, hvis du vil vide mere om jobbet.

Billeder og logoer

Her kan du downloade Incitas logo i vektoriserede filer. 

Logo, farve (eps)
Incita i farver med grå skrift og hvid baggrund

Logo, farve, negativ (eps)
Incita i farver med hvid skrift på grå baggrund

Logo, graa (eps)
Incita logo i sort-hvide gråtoner 

Logo, pan coated (eps)
Incita i farver med grå skrift og hvid baggrund

Logo, pan uncoated (eps)
Incita i farver med grå skrift og hvid baggrund

Bestyrelsen og god fondsledelse

* Henrik Stilling

Udpeget af LO Hovedstaden/Dansk Metal, indtrådt 1/1 – 2019. Født 1966. Formand for Metal Hovedstaden.  

*Jamal Tabari

Valgt som medarbejderrepræsentant til bestyrelsen, 1/9 – 2018 – 31/8 – 2022. Født 1961. Virksomhedskonsulent i Incita. 

* Henrik Græsdal

Valgt som eksternt medlem, indtrådt oktober 2016. Indtrådt marts 2021. Født 1967. Advokat, associeret partner, Elmann Advokatpartnerselskab

* Jens Hornemann

Valgt som eksternt medlem, indtrådt april 2016. Forperson siden marts 2021. Født 1961. Direktør, partner i Silverbullet A/S

* Poul Brorson

Udpeget af Danske Handicaporganisationer, indtrådt 1/4 – 2018. Født 1970. Konsulent i Dansk Blindesamfund.

Incita siden 1966

Persondata og brug af cookies

Vi prioriterer beskyttelse af de oplysninger, du som borger, ansat, jobansøger eller samarbejdspartner har valgt at dele med os.

Hos Incita har vi en klar ambition om at minimere behandlingen af personoplysninger samt at skabe en høj grad af transparens i forhold til hvilke oplysninger, der behandles. Du kan derfor være sikker på, at vi indhenter, håndterer og opbevarer dine personlige informationer med størst mulig sikkerhed og efter lovgivningens anvisninger.

Vores detaljerede persondatapolitik er til enhver tid tilgængelig fra vores website (www.incita.dk) og har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på telefon (45) 3524 8888 eller via mail til pmf@incita.dk

Privatlivspolitik: cookies og personoplysninger

Incita indsamler og bruger personoplysninger, når du besøger vores hjemmesider, anvender vores funktioner på hjemmesiden samt når du deltager i et forløb hos os, i et af vores arrangementer, indgår i samarbejde med os eller i øvrigt er i kontakt med os.

Hvilke oplysninger indsamler vi fra dig?

Når du bruger Incitas hjemmesider og services indsamler vi cookies. En cookie er et lille stykke kode, som gør, at vores hjemmesider kan genkende din computer. Her indsamler vi oplysninger om din IP-adresse, hvilke undersider på vores hjemmesider du besøger og hvilken browser du anvender.

Når du tilmelder dig arrangementer, tilmelder borgere til et forløb hos os eller kontakter os via link på hjemmesiden, indsamler vi relevante og nødvendige personoplysninger om dig for at kunne reagere på din henvendelse og tilbyde disse ydelser. Det vil altid fremgå af formularerne, hvilke oplysninger der er valgfri, og hvilke der er obligatoriske. Obligatoriske oplysninger er markeret med stjerne (*).

Når du samarbejder med os, fx i fælles udviklingsprojekter, via aftalte konsulentopgaver eller som leverandør eller underleverandør, indsamler vi også personoplysninger om dig. Det kan være personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mail for at vi kan være i kontakt med dig. I forbindelse med vores arbejde på beskæftigelsesområdet kan vi med specifikt samtykke også indsamle og behandle personfølsomme oplysninger om de borgere vi samarbejder om og med som fx helbredsforhold, funktionsnedsættelse, ledighedsanciennitet eller biometriske data.

Hvis du i din kontakt med os via vores hjemmesider eller i et samarbejde afgiver personoplysninger om andre end dig selv, opfordrer vi dig til først at indhente samtykke fra disse personer.

Hvorfor indsamler vi dine personoplysninger?

Vi indsamler og bruger personoplysninger til følgende formål:

Surveys

Hvis du deltager i en spørgeskemaundersøgelse fra Incita, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig og evt. tredjepart. Afhængigt af formålet med spørgeskemaundersøgelsen, kan vi indhente oplysninger af personfølsom karakter, herunder fx helbredsforhold, funktionsnedsættelse, ledighedsanciennitet eller biometriske data. Vi gør altid opmærksom på undersøgelsens formål og du vil blive bedt om samtykke forud for din deltagelse. Hvis du afgiver oplysninger om andre end dig selv, opfordrer vi dig til at indhente samtykke. Nogle gange kan vi anvende tredjeparts-løsninger som fx Analyzer eller en specifik forskningsinstitution og de vil her kun få overdraget dine personoplysninger som databehandler for os.

Jobansøgninger

Hvis du sender jobansøgninger til os, herunder ansøgning, CV, anbefalinger, eksamensbevis mv. giver du dit samtykke til, at vi behandler vi dem med henblik på en evt. ansættelse. Ansøgninger i forbindelse med et stillingsopslag gemmes op til seks måneder efter stillingen er besat. Det samme gør sig gældende for uopfordrede ansøgninger gemmes i op til seks måneder.

Samarbejde

Hvis du er i et samarbejde med os, fx i forbindelse med løsning af en konkret en opgave eller et udviklingsprojekt, indsamler vi personoplysninger for at kunne gennemføre samarbejdet. Vi indsamler og behandler derfor kontaktoplysninger som fx navn, adresse, e-mail og telefonnummer. I forbindelse med vores arbejde på beskæftigelsesområdet kan vi også indsamle og behandle personfølsomme oplysninger som fx helbredsforhold, funktionsnedsættelse, ledighedsanciennitet eller biometriske data om borgere.

Foto og videooptagelser

Vi tager foto og video for at kunne fortælle om vores arbejde, opgaver og projekter. Hvis du opholder dig på Incita’s adresse eller deltager i et Incita-arrangement, kan det derfor hænde at du er med på foto eller video. Vi vil altid bede om dit samtykke, før vi offentliggør billeder eller video, der specifikt afbilleder dig. Vi forbeholder os retten til publicere foto eller videooptagelser, der dokumenterer grupper. Nogle gange benytter vi professionelle fotografer som en del af en opgave eller et projekt. Her får vi produceret billeder eller videoer til brug i fx udgivelser, virale videoer eller digitale produkter, og vi vil her altid indhente skriftligt samtykke før materialet bliver offentliggjort.

Cookies og trafikdata

Når du bruger Incita’s hjemmeside eller services, indsamler vi cookies for at kunne forbedre disse og føre statistik. Det er en forudsætning for at bruge vores hjemmeside og services, at der oprettes cookies. Når du besøger vores hjemmeside eller services, bliver du derfor bedt om dit samtykke.

Hvor behandler vi dine personoplysninger?

Vi behandler dine personoplysninger på vores filservere i Danmark, som er hostet hos tredjeparts hostingfirma i Danmark.

Herudover behandler vi persondata på vores krypterede computere og på vores krypterede mobile enheder, der er forsynet med adgangskontrol.

Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?

Vi behandler kun dine personoplysninger så længe det er nødvendigt i forhold til at opfylde de formål, som er beskrevet ovenfor. Derefter vil vi slette eller i nogle tilfælde anonymisere dine personoplysninger. Vi kontrollerer regelmæssigt, om vi har personoplysninger, der skal slettes. Den periode, hvor vi gemmer dine personoplysninger, vil dog variere, fordi vi indsamler og opbevarer persondata til forskellige formål.

Surveys

Surveys er spørgeskemaundersøgelser, som vi foretager som en del af en opgave eller et projekt.
Slettes: 2 år efter opgavens eller projektets afslutning.

Jobansøgninger

Opfordrede og uopfordrede ansøgninger sendt til os.
Slettes: Ansøgninger på baggrund af opslag opbevares i op til 6 måneder efter stillingen er besat.
Uopfordrede ansøgninger opbevares i op til 6 måneder.

Samarbejde med Incita

Persondata indsamlet og behandlet i forbindelse med et samarbejde med Incita, herunder e-mails.
Slettes: 2 år efter opgavens eller projektets afslutning.

Foto og videoptagelser
Foto og videooptagelser fra arrangementer, opgaver og projekter.
Slettes: Efter aftale i det givne samtykke.

Trafikdata

Trafikdata er oplysninger om, hvordan du navigerer på vores hjemmesider. De indsamles fra cookies. Cookies oprettet på dine egne enheder skal du selv slette.
Slettes: Efter 5 år.

Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
Det er vigtigt for os at beskytte dine personoplysninger. Vi har derfor implementeret tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at vi passer tilstrækkeligt på dine data. Alle personoplysninger findes på enten servere, computere eller mobile enheder med begrænset adgang, og alle servere, computere, mobile enheder og hjemmesider opdateres løbende for at forhindre evt. sikkerhedshuller. Alle computere og mobile enheder er krypterede og kræver adgangskoder for blive benyttet. Incita foretager desuden løbende opdatering og kontrol af virksomhedens firewall.

Vi kan dog ikke garantere, at vores sikkerhedsforanstaltninger forhindrer ethvert uautoriseret forsøg på at få adgang til, bruge eller offentliggøre personoplysninger. Hvis vi bliver opmærksomme på, at der er sket brud på sikkerheden og din persondata kan være kompromitteret, vil vi kontakte dig og datatilsynet hurtigst muligt.

Hvordan får du adgang til de oplysninger, vi har om dig?

Hvis vi behandler personoplysninger om dig, så har du ret til at få indsigt i disse.

Du har også ret til at få berigtiget dine personoplysninger eller få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod indsamling eller videre behandling af dine personoplysninger.

Hvis du beder om det, vil vi slette de personoplysninger, vi har indsamlet om dig, med mindre vi er forpligtet til at fortsætte databehandlingen i henhold til gældende lovgivning.

Du har også ret til at klage til en tilsynsmyndighed, hvis du er uenig i den måde, vi behandler dine personoplysninger på.

Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, kan du altid trække dit samtykke tilbage.

Trækker du dit samtykke tilbage, vil vi stoppe behandlingen af dine personoplysninger med mindre vi er forpligtede til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning.

Du trækker dit samtykke tilbage ved at kontakte os via kontaktoplysningerne nedenfor, og vi vil behandle og svare på din anmodning så hurtigt som muligt inden for 30 dage.

Ændringer i persondatapolitikken

Vores persondatapolitik for cookies og personoplysninger kan ændre sig. Vi vil slå eventuelle ændringer af privatlivspolitikken op her på hjemmesiden, og hvis ændringerne er betydelige, vil vi give dig en meddelelse via e-mail, hvis vi har dine kontaktoplysninger.

Hvis vi ændrer denne persondatapolitik på en måde, der vil påvirke, hvordan vi bruger dine personoplysninger, vil vi rådgive dig om de valg, du måtte have, som følge af disse ændringer. Du finder altid seneste version på www.incita.dk

Kontakt os

Hvis du ønsker at få adgang til eller at vi sletter personoplysninger om dig, eller har andre spørgsmål, kan du altid kontakte os her:

Telefon (45) 3524 8888 eller via mail til pmf@incita.dk

Brug af cookies på dette website

Hvad er en cookie

En cookie er et stykke information, som opbevares på din computer. De anvendes typisk til at sikre den tekniske funktion af et website, men kan også anvendes til at opsamle statistiske informationer om brugeres færden.

Hvad er cookie-loven

Cookie-loven skal beskytte brugere mod uretmæssig opsamling af deres brug af websteder. Alle danske netsteder er forpligtet til at informere om, hvilke cookies der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”, som er en del af et EU-direktiv om beskyttelse af privatlivets fred i elektronisk kommunikation.

Vores brug af cookies på dette website

På dette website bruger vi cookies til at opsamle 100% anonym information om brugernes færden. Vi anvender den opsamlede viden til at forbedre vores website, så du som besøgende hurtigst og lettest muligt finder den information, du har brug for hos os. Hvis du logger på eller handler hos os, anvender vi cookies til at sikre tekniske gennemførsel af de nævnte services.

Hvordan vælger jeg cookies fra?

Du kan i alle almindelige browsere vælge at frakoble cookies. Bemærk, at det kan betyde, at websteder ikke længere fungerer korrekt. Læs mere om dine muligheder hos din valgte browserleverandør.

Vejledning i at slette cookies på Microsoft Internet Explorer
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/delete-your-internet-cookies

Vejledning i at slette cookies på Mozilla Firefox browser
http://support.mozilla.com/da/kb/deleting%20cookies

Vejledning i at slette cookies på Google Chrome browser
http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95647

Vejledning i at slette cookies i Safari
http://support.apple.com/kb/PH5049 

Vejledning i at slette cookies på Safari iOS
http://support.apple.com/kb/HT1677

Right Menu Icon