Søg
Close this search box.

Giv mere plads til elevernes meninger.

Giv mere plads til elevernes meninger. Giv en større stemme til de unge. Dét er anbefalingen herfra. Evalueringer og tilfredshedsundersøgelser spiller en central rolle i, hvordan vi på Incitaskolerne løbende tilpasser og udvikler vores pædagogiske strategier. Tilbagemeldingerne fra de unge giver os ikke kun mulighed for at forstå elevernes synspunkter dybere, men også at se, hvordan de unge reagerer på de initiativer og ændringer, vi med mellemrum implementerer. Som et resultat af disse evalueringsprocesser med den unge i centrum har vi fx justeret undervisningsmetoder, forbedret kommunikationskanaler mellem elever og lærere og opdateret faciliteter. Alt sammen tiltag som direkte påvirker hverdagen på skolen og har været med til at øge både den faglige og sociale trivsel blandt eleverne. I fonden Incita Center for Autisme er ”evidens og dokumentation” et af seks strategiske indsatsområder. Ambitionen er, at alle fondens indsatser dokumenteres og måles – tilpasset, hvad der giver mening i det konkrete tilfælde. På Incitaskolerne dokumenteres afslutningsstatus, der gennemføres trivsels- og tilfredshedsmålinger og fra det nye skoleår er vi desuden klar med en skræddersyet progressionsmåling, målrettet stu-målgruppen. Fondens forretningsdirektør Brita Stallknecht har skrevet lidt om evalueringer og tilfredshedsundersøgelser på Incitaskolerne (link til artikel i kommentarsporet).

Følg mere med på vores LinkedIn

LinkedIn

GOD JUL & GODT NYTÅR til alle jer fra alle os 🎄

2024 har været et spændende år for os her i Incita & Center for Autisme, hvor vi bl.a. har vundet nye vigtige rammeaftaler med Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune og Sociale Forhold og Beskæftigelse, Aarhus Kommune. Det er vi stolte og taknemmelige over – og ser frem til fortsat

Læs Mere »
LinkedIn

Hvad arbejder vi for: Flere mennesker med handicap i job!

Det går heldigvis den rigtig vej, fremgår det af ny rapport fra VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, der viser at flere og flere mennesker med handicap kommer i arbejde. Således havde 62% af personer med handicap et arbejde i 2023. Dog er beskæftigelsesgraden fortsat markant lavere

Læs Mere »
LinkedIn

Fokus på uddannelse ✨ Fokus på gode overgange ✨

I dag handlede det om overgang fra ledig til uddannelse, hvor de unge fra Incitas ungeforløb i Aarhus var på snuse-tur til VIA University College, Campus C. De unge havde mulighed for at tale med studerende og undervisere fra bl.a. Beklædningshåndværkeruddannelsen og Læreruddannelsen. Og det var ikke snak det hele

Læs Mere »
LinkedIn

LANGSIGTEDE effekter, impact, outcome.

LANGSIGTEDE effekter, impact, outcome. AFLEDTE effekter, impact, outcome.Lønnet arbejde, selv få timer om ugen, er et enestående redskab til mere inklusion på arbejdsmarkedet. Enestående, fordi lønnet arbejde viser bedre jobskabende effekt end nogen anden indsats. Værdien ved at gå fra overførselsindkomst til lønnet arbejde kan næsten ikke undervurderes. Der er

Læs Mere »
LinkedIn

Lønnet arbejde er et enestående redskab

Lønnet arbejde (selv få timer om ugen) er et enestående redskab til mere inklusion på arbejdsmarkedet! Enestående, fordi lønnet arbejde viser bedre jobskabende effekt end nogen anden indsats. Småjob-matchet mellem arbejdsgiver og ledig sker bare ikke af sig selv. Det er hér den aktive beskæftigelsesindsats bliver vigtig. Incita opfordrer derfor

Læs Mere »