Rette hjælp og støtte til den enkelte borger. Mest kvalitet for pengene.
Hvordan sikrer vi, at borgens behov og ønsker er i centrum, når kommunen træffer afgørelse om, hvilket tilbud borger tilbydes? Hvordan får vi synliggjort værdien (også på lang sigt) af at give borgeren det rette tilbud i første omgang? Det havde vi en god snak om idag på Kilden i Incita, hvor vi havde besøg af @finn rudaizky, der er valgt ind i borgerrepræsentationen i Københavns Kommune og Christian Bülow – begge fra Dansk Folkeparti.
Kilden i Incita er et lille specialiseret tilbud til voksne med erhvervet hjerneskade, etableret i 2002. Kilden er et arbejdsfællesskab, baseret på #Fountainhousemodellen, hvor de bærende værdier er: Ligeværd, medindflydelse, frivillighed, arbejdsfællesskab og fokus på ressourcer. Kilden er et fase IV tilbud for mennesker med hjerneskade efter endt behandling og rehabilitering under SEL §104.
Hvad virker for hvem? Hvordan virker vores indsatser? Virker de overhovedet?
Siden 2015 har ”evidens og dokumentation” været et af seks strategiske indsatsområder i Incita. Det begyndte med jobeffektmåling på beskæftigelsesområdet. Siden er der implementeret et årshjul for evidens og måling, som nu omfatter samtlige ydelser, Incita og Center for Autisme leverer. Målingerne er skræddersyet hvert enkelte område samt udviklet, testet