Fonden Incita og Center for Autisme er erhvervskunde hos Arbejdernes Landsbank. Det har vi været en del år efterhånden.
Det betyder noget for os at have en bank, der arbejder bevidst med at hjælpe bankkunder med særlige behov.
Siden 1966 har Incita arbejdet for at inkludere mennesker på arbejdsmarkedet og i andre fællesskabet og kender til, hvor svært det kan være at have en fornuftig bankrelation, hvis du fx er hjemløs uden fast adresse eller misbruger med alkoholdemens og derfor glemmer at overholde dine aftale.
AL har valgt at alle medarbejdere i banken, skal gennemgå et læringsforløb, som gør, at de ved, hvad de skal være opmærksomme på, hvis en kunde kommer ind med solsikkesnoren om halsen. Vicedirektør Julie Kristine Strange udtaler:
“Vi støtter Solsikkeprogrammet, fordi vi ønsker, at alle kunder skal føle sig trygge, forstĂĄet og respekteret – uanset hvem de er, og hvilke særlige behov de har. Det er helt i trĂĄd med vores værdier som en social ansvarlig bank, at vi inkluderer og værdsætter hinandens forÂskelÂligÂheÂder. Det har vi et ansvar for – bĂĄde over for vores kunder og vores kolleger”.
Herved er alle problemer naturligvis ikke elimineret. Men det er en start. Godt gĂĄet, AL
PS. Du kan hente en solsikkesnor i banken. Link til AL’s solsikkeprogram i kommentarspor

Potentialet er stort – det sker bare ikke af sig selv. Mød mennesket!
Tak til Dansk Erhverv for sammen med DH / DPOD at facilitere en flot markering af FN’s Internationale Handicapdag anno 2025 Hvordan skaber vi et arbejdsmarked med plads til alle – og hvordan omsætter vi inklusion til sorte tal på bundlinjen? Det handlede dagen om – velkomsten blev leveret af




