Fonden Incita og Center for Autisme er erhvervskunde hos Arbejdernes Landsbank. Det har vi været en del år efterhånden.
Det betyder noget for os at have en bank, der arbejder bevidst med at hjælpe bankkunder med særlige behov.
Siden 1966 har Incita arbejdet for at inkludere mennesker på arbejdsmarkedet og i andre fællesskabet og kender til, hvor svært det kan være at have en fornuftig bankrelation, hvis du fx er hjemløs uden fast adresse eller misbruger med alkoholdemens og derfor glemmer at overholde dine aftale.
AL har valgt at alle medarbejdere i banken, skal gennemgå et læringsforløb, som gør, at de ved, hvad de skal være opmærksomme på, hvis en kunde kommer ind med solsikkesnoren om halsen. Vicedirektør Julie Kristine Strange udtaler:
“Vi støtter Solsikkeprogrammet, fordi vi ønsker, at alle kunder skal føle sig trygge, forstået og respekteret – uanset hvem de er, og hvilke særlige behov de har. Det er helt i tråd med vores værdier som en social ansvarlig bank, at vi inkluderer og værdsætter hinandens forskelligheder. Det har vi et ansvar for – både over for vores kunder og vores kolleger”.
Herved er alle problemer naturligvis ikke elimineret. Men det er en start. Godt gået, AL
PS. Du kan hente en solsikkesnor i banken. Link til AL’s solsikkeprogram i kommentarspor

Tilfredshedsundersøgelsen 2025 i Kilden er en del af fondens Incitas årshjul
”For det første at have noget at stå op til, det betyder rigtig meget, at man skal afsted og være en del af et fællesskab. Der er plads til, at man fx kan gå tidligt, hvis man har brug for det. Man kan få hjælp, hvis man skal andre ting